Sweet House Restaurant
//Eira's life story
Diary Manager Worker Tutorial Linkkie

21 December 2012

RintihanKU


ASSALAMMUALAIKUM :')

      Iera memang batul-betul tak tahu, kenapa? sepatutnya tak harus aku tanya kenapa kerana segalanya Allah yang merancang, aku sebagai seorang hamba hanya harus bersyukur,.. Allah menyayangi kita, Hamba dia :)

      apakah yang Iera buat ? sedangakan ianya sesuatu yang tak boleh dilakukan Iera kerana ia boleh rosakkan  diriku ini~ mesti korang tak faham apa Iera cakap hari ini.. sebab hari ini hanya iera yang faham apa yang Iera nak cakapkan.. 


     ini terjadi kerana kita telah menjauhi bahan rujukan hidup itu.. dan jauhi segala ayat-ayat cinta itu..  tiada siapa ingin kenangkannya betapa indahnya ayat-ayat cinta itu,.. bahkan segala tujuan rujukan itu adalah untuk menjaga diri kita.. Hak milik terjaga,.. segalanya penuh berhikmah bahkan segalanya diringi dengan kasih sayang.. semua tak faham Iera cakap, tapi Iera tahu ada yang memahami apa yang iera cakapkan, sebab mereka pernah sedar akan hadirnya cinta itu di sisi mereka setiap masa..

   tapi tidak semestinya mereka yang memahami itu setia dengan cinta ini, seperti aku.. aku tahu aku tidak setia dengan cinta ini, bila ku ingin bangkit kan semula cinta ini, kadangkala ia membukit kembali kadangkala ia akan hancur kembali, pabila hancur kita semua tidak boleh berputus asa kerana akan bala menimpa,.. kesesatang dalam hidup, akan hancurkan hidup,..

      

     membangkitkan nilai kasih cinta ini tidak sia-sia kan hidup ini, bila menjadi satu pengorbanan pasti menjadi kekasih yang mulia.. kita tidak pernah tidak disayangi .. cintaNYA berkekalan ke akhirat selamanya.. tiada lagi yang paling setia dari cintaNYA kepada kita..

assalammualaikum.. 

4 comments:

Ummu Ahnaf Collection said...

kita kena yakin bahawa ALLAH sentiasa bersama kitakan? mendengar setiap rintihan kita.. sentiasa ada bersama kita.. lagi kita dekatkan diri kita pada DIA, DIA akan lebih dekat dengan kita.. :)

ATIE said...

dont know what happened.. but a thing for sure, be strong sis..

ierakiut said...

thanks.. jikalau kita sentiasa rujuk kembali ayat-ayat cintaNYA itu, pasti kita tidak akan sesat, kita kena sentiasa sabar syukur dan redha apa yang terjadi, sama ada baik atau buruk kepada kita, keran ALLAH sentiasa berfirman dengan penuh kasih sayang.. dan segala pengorbannan itu ada hadiahnya iaitu syurga yang menanti ^^

ierakiut said...

thankssss semuaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...